niedziela, 7 lutego 2016

Ostatnia prosta karnawału czyli maska w pół godziny.


Ahoj! Koniec karnawału zbliża się wielkimi krokami a na blogu nie pojawił się żaden przebraniowy tutorial, hańba! Całe szczęście do "Śledzika" jeszcze zostały tak... z dwa dni. ;) Dlatego dzisiaj przybywam z krótką instrukcją jak wykonać proste maski karnawałowe.

W tym roku na Wielkim Balu Architekta obowiązującym tematem przebrań był "Disney". Trochę rozmyślałam nad przebraniem dla pary żeby jednak było oryginalne. I tak od razu odpadły wszystkie księżniczki i postacie
z najnowszych bajek. Zrobiłam przegląd przez ulubione bajki z dzieciństwa i doszłam do wniosku, że poza "Mulan" największą miłością darzę "Księgę Dżungli". Mieliśmy ten film na kasecie VHS i do tej pory jesteśmy w stanie cytować fragmenty filmu (żeby nie powiedzieć, że dialog sępów "- No to co robimy? - Nie wiem, a co byś chciał?" jest wykorzystywany u nas w domu regularnie). Wybór postaci był już prosty. Musiałam być misiem Baloo - to jest przecież oczywiste. A żeby mój partner nie biegał po parkiecie tylko z przewiązką na biodrach to zamiast Mowgliego przebrał się za panterę Bagheerę.

W dniu balu godzinę przed imprezą poszłam do kolegów w akademiku żeby zaprezentować im się w stroju
i (o zgrozo!) każdy pytał się mnie za kogo się przebrałam. "Miś Baloo?! Ktoo?!" Załamana odbiorem postanowiłam na szybko jeszcze wykonać maski z twarzami naszych bohaterów. Dwie maski zajęły mi mniej więcej godzinę więc myślę, że Wam też nie powinno to zająć więcej ;)



Ok. No to bierzemy się do roboty!

Przybory:
- brystole w kolorach twarzy naszego bohatera (u mnie: biała kartka, brystol szary, ciemnoszary, czarny i bordowy)
- nożyczki
- klej
- kalka techniczna
- miękki ołówek
- flamaster (u mnie: czarny i żółty)
- zszywacz
- wydruk twarzy naszego bohatera

1) W internecie wyszukujemy odpowiadający nam rysunek/zdjęcie/zrzutę z filmu przedstawiającą twarz postaci, której maskę chcemy wykonać. Nie przejmujcie się wielkością, możne być naprawdę małe.

2) Podciągamy trochę kontrast obrazka ale nie jest to aż tak wymagane.

3) Drukujemy obrazek dopasowując go tak, żeby twarz zajmowała całą kartkę A4. Można wydrukować na czarno-biało, nie ma to różnicy.

4) Przykładamy kalkę do wydruku i obrysowujemy tylko zewnętrzny kształt twarzy. Jeżeli nie mamy kalki wystarczy wyciąć obrys twarzy. Przenosimy obrys na brystol koloru dominującego/podstawowego na twarzy naszej postaci. (U mnie był to czarny w przypadku Bagheery, i ciemno szary w przypadku Baloo).

5) Następnie obrysowujemy/wycinamy obrys pyszczka, oczu, i innych elementów występujących na twarzy naszej postaci. U Bagheery przypomniało mi się, ze ma ona żółte oczy dlatego z braku żółtej kartki pomalowałam białą promarkerem na żółto.

6) Kalkujemy szczegóły twarzy takie jak wąsy, posadowienie oczy, dodatkowe kreski i sklejamy całość.

7) Czarnym markerem poprawiamy przekalkowane szczegóły wymienione we wcześniejszym punkcie.

7) Z któregoś brystolu, który nam pozostał wycinamy długi pasek papieru, oplatamy nim głowę i zszywamy tak, żeby trzymał się nam na czole i nie zlatywał niżej.

8) Zszywamy/sklejamy maskę z paskiem na czoło.



Maskę mamy skończoną! Dajcie znać jak wam się podoba propozycja no i pochwalcie się za co przebieraliście się w tym roku na balach karnawałowych! ;)

Życzę udanych ostatków, wybawcie się dobrze! Ja tym czasem wracam do sesji i pozostawiam was z moją jedną z ulubionych piosenek z "Księgi Dżungli" (Hitem jest dla mnie "I Wanna Be Like You" ale "The Bare Necessities" bardziej pasuje do dzisiejszego tematu).

 
 
Papa, do następnego wpisu! C:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz